fbpx

Elida Mantulova: kaip Arvydas Vaitkus smauglio ilgį matuoja beždžionėmis

Elida Mantulova: kaip Arvydas Vaitkus smauglio ilgį matuoja beždžionėmis

Artėjant rinkimų į savivaldybių tarybas datai, rinkėjai vis aktyviau nori pakalbinti siekiančius būti išrinktais, išgirsti „iš pirmų lūpų“, ką kandidatas į merus ir jo komanda ketina nuveikti per politinės kadencijos laikotarpį.

Rinkėjai klausia, kodėl siekiantis būti išrinktuoju iki pažadų dalijimo laikotarpio gyveno kiek kitokiomis vertybėmis, gynė kitokią ideologiją, turėjo savo viešpatį, kuriam tarnavo, kurį dabar iškeitė į pažadus tarnauti miestui. Siekiantys būti išrinktais taip pat aktyviai eina ant visų įmanomų podiumų, idant sužavėtų rinkėjus savo skaidrumu, ryžtu, ūkiškumu, bendruomenių įtraukties didinimu. Priešrinkiminiai visų formų debatai yra mums, kaip tai pelenei tenkantis uždavinys – atrinkti pelus nuo grūdų.
Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 33 straipsnis aiškiai ir griežtai reglamentuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto lėšų naudojimą. Įstatymas leidžia uosto lėšas naudoti privažiavimo prie uosto keliams rekonstruoti ir tiesti, kompensuoti savivaldybei nuosavybės teise priklausančių statinių, trukdančių uosto plėtrai, netekimą ir pašalinimą iš uosto teritorijos bei uosto rezervinių teritorijų. Šiuo atveju lėšos perduodamos savivaldybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, t. y. sudarant su savivaldybe sutartį, kurioje numatomi konkretūs tiestini ar rekonstruotini privažiavimo prie uosto keliai ar šalintini nekilnojamojo turto objektai, numatomas darbų pobūdis, uosto direkcijos skiriamų lėšų suma. Klaipėdos valstybinis jūrų uostas ir Klaipėdos miesto savivaldybė yra pasirašiusios Bendradarbiavimo sutartį, kuria Uosto direkcija kasmet skiria po 1 mln. eurų sutartyje nurodytiems privažiuojamiesiems keliams rekonstruoti (statyti).

Kandidatas į Klaipėdos miesto merus, šiuo metu atostogaujantis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus įvairiuose debatuose su suinteresuotomis bendruomenėmis manipuliuoja skaičiais ir sąvokomis, teigdamas, kad Uosto direkcija miestui per metus skiria 5-14 mln. eurų (skirtingose auditorijose skirtinga ir manipuliacija skaičiais).

Neskubėkime piktintis, pasiaiškinkime – galbūt A. Vaitkus sako tiesą, o miesto meras kažkur milijonų skirtumą pradangino.
Pasirodo, uosto vadovas skaičiuoja indėlį miestui bendrąja prasme, t. y. įskaito uosto lėšas, kurias perduoda savivaldybei Vyriausybės nustatyta tvarka, lėšas, kurias, kaip supratome paramos formoje skiria įvairioms Klaipėdos socialinėms ar kultūros iniciatyvoms (ypač vaikų) paremti. Galbūt dabar didžiuotumėmės tomis gražiomis uosto iniciatyvomis, jei 5-14 mln. eurų metinis uosto indėlis būtų pristatomas detalizuotai, tačiau nuogi teiginiai džiaugsmo nekelia. O skirtumas tarp dokumentais pagrįsto kasmet savivaldybei perduodamo 1 mln. eurų ir mistinio 5-14 mln. eurų kasmetinio indėlio į miestą rodo, kad gerbiamas A. Vaikus smauglio ilgį (uosto indėlį) matuoja beždžionėmis (mln. Eur), turbūt gorilomis, o miestas apskaito makakas.